Známe nejlepší české podnikatelky

08.11.2018

Letošní 11. ročník projektu Ocenění Českých Podnikatelek, který vyzdvihuje úspěšné české ženy na poli podnikání, vrcholí vyhlášením vítězek. Ve všech ohledech se jedná o nejsilnější ročník a silné podnikatelské příběhy.

Stejně jako v předešlých ročnících i letos si úspěšné české podnikatelky odnesly ceny v kategoriích podle velikosti firmy i čtyři speciální ocenění.

Cílem projektu OCP je od jeho samého začátku objevovat a zviditelňovat úspěchy českých žen - podnikatelek, a nejen to. Jeho smyslem je také vytvořit platformu plnou inspirace, vzájemného respektu, spolupráce a přinášet příklady úspěšných českých lidí pro budoucí generace podnikatelů. "Také v letošním roce platí, že doménou českých podnikatelek jsou především obchod a služby, kde působí hned 62 % finalistek. Výrobě se věnuje 16,5 % podnikatelek, 13 % podniká ve stavebnictví, 10 % v dopravě či logistice, 8 % ve vzdělávání, 7,5 % pak shodně ve zdravotnictví a také v gastronomii a potravinářství. Zhruba 6 % podnikatelek působí v oboru cestovního ruchu. Jsem velmi ráda, že i letos máme mezi vítězkami podnikatelky, které již v minulosti v Ocenění Českých Podnikatelek uspěly. Svědčí to o jejich stabilitě a usilovné práci na jejich růstu," říká zakladatelka projektu Ocenění Českých Podnikatelek, Helena Kohoutová.

Záštitu nad letošním ročníkem převzalo stejně jako v případě jubilejního ročníku Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. "Jako každý rok je nám ctí udělit záštitu právě tomuto projektu, který si váží a zviditelňuje úspěšné podnikatelky. Ženy si v podnikání zaslouží naši podporu a je pro mě jako vrcholovou manažerku potěšitelné, že jich v podnikání přibývá. Jsem přesvědčena, že právě takové projekty, jako je tento, dodávají ženám nejen vůli vše zvládnout, ale i radost a hrdost," říká ministryně průmyslu a obchodu České republiky Marta Nováková.

Záštitu nad galavečerem Ocenění Českých Podnikatelek udělilo Ministerstvo práce a sociálních věcí. "Ženy v Evropské unii stále vydělávají v průměru o 16 % méně než muži. Avšak Česká republika má druhý nejvyšší rozdíl ve výdělcích žen a mužů v EU a to 21,8 %. Ženy totiž primárně zajišťují péči o děti, ale i starší členy rodiny a na delší období opouštějí trh práce. Nízké zastoupení mužů pečujících o děti pak souvisí s ekonomickou volbou rodiny o tom, kdo zůstane doma a kdo bude vydělávat. Proto jsem velice ráda, že svět podnikání je otevřený i ženám, a ty v něm dokáží být velmi úspěšné. Jak ukazují výsledky soutěže Ocenění Českých Podnikatelek z minulých let, některým se daří úspěšně podnikat i v oborech, které jsou považovány spíše za mužskou doménu. Stát by měl podnikatelkám vyjít vstříc hlavně při zjednodušování administrativní zátěže při komunikaci se státní správou a přizpůsobení rekvalifikací potřebám zaměstnanců a zaměstnavatelů," říká ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová.

Odborný garant soutěže, společnost CRIF - Czech Credit Bureau, vybírala z 28 535 potenciálních kandidátek, které odpovídaly kritériím soutěže. Z nich bylo na základě ratingu nominováno 1062 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky. Ve finále se vybíralo ze 120 firem a 83 z nich splnilo všechna kritéria. "Z databáze Cribis vyplývá, že více než 70 % finalistek OCP 2018 působí na trhu déle než 10 let. Je potěšující, že v ČR je mnoho dlouhodobě úspěšných podnikatelek. Svědčí to o tom, že se jim povedlo nejen dobře stanovit firemní vize a strategie, ale také své podnikání flexibilně přizpůsobit změnám na trhu. Nikoho asi nepřekvapí, že čtvrtina finalistek podniká v Praze. Více než 10 % z finalistek má sídlo v Jihomoravském, Moravskoslezském a Středočeském kraji. Ostatní finalistky potom fungují v dalších 7 krajích. Úspěšné podnikatelky tedy můžeme najít prakticky v celé republice," sdělil Pavel Finger, místopředseda představenstva CRIF - Czech Credit Bureau.

"Dovolte mi v roce 100. jubilea založení Československa připomenout slova prvního prezidenta Tomáše G. Masaryka, který obhajoval zapojení žen do práce i veřejného života: Moderní česká žena znamená našemu malému národu zdvojení našich sil. Správně poukazoval na to, že země, která nevyužije polovinu svého potenciálu, je odsouzená k pouze polovičnímu úspěchu. Vodafone dlouhodobě podporuje obrovský potenciál žen, které jsou čím dál aktivnější i jako podnikatelky," sdělil Michal Müller, obchodní ředitel pro firemní zákazníky společnosti Vodafone, zástupce hlavního partnera projektu.

Vítězky 11. ročníku projektu:

MALÁ FIRMA

1. ICE CAFÉ s.r.o. - Pavla Polišenská

2. Esthé - Klinika estetické medicíny, a.s. - Hana Raková

3. MARKET POINT, s.r.o. - Olga Landová

STŘEDNÍ FIRMA

1. KALA TRANS s.r.o.. - Ilona Kalová

2. Aquastyl International, s.r.o. - Eva Domenici

3. ADI interiér s.r.o. - Renata Kobzová

VELKÁ FIRMA

1. LUBRICANT s.r.o.- Zdeňka Heyn Edlová

2. Abydos s.r.o.- Olga Kupec

3. KTA technika- Irena Hrnčířová

CENA ČSOB - VÝJIMEČNÁ PODNIKATELKA

Zámek Loučeň - Kateřina Šrámková

CENA ZA DIGITÁLNÍ TRANSFORMACI - pod patronací Microsoft unuodesign, s.r.o. - Petra Plemlová

CENA ZA INOVATIVNÍ ŘEŠENÍ - pod patronací České pojišťovny IN-EKOTEAM s.r.o. - Eva Komárková

CENA ZA VÝJIMEČNÝ RŮST FIRMY - pod patronací Mastercard unuodesign, s.r.o. - Petra Plemlová

TZ

Práce na Příbramsku. Redakce, inzerce: pribramag@gmail.com, 606 293 764, www.copywritingpb.cz. 
Všechna práva vyhrazena 2018-2020
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky